CP3 by Basketball Totaal

Samsung stapt groot in NBA

Nu start van de NBA een feit is, weet de organisatie zich verzekerd van een extra vette portemonnee. Samsung stapt dit seizoen groot in de Amerikaanse profcompetitie. Naar verluidt voor een bedrag van 100 miljoen dollar.

Het Koreaanse elektronicaconcern zal niet alleen in de NBA zichtbaar zijn, maar ook in de WNBA en de D-League. Bovendien krijgt de NBA Summer League in Las Vegas de naam van Samsung in de titel. Ook op tal van andere plekken in de NBA en in de periferie van de NBA zal de naam van Samsung opduiken.

Logischerwijs koppelt Samsung haar activiteiten aan de bestaande overeenkomsten met zendgemachtigden als ABC, ESPN en TNT en zal het bedrijf ook samenwerken met NBT TV, NBA.com en vooral NBA Mobile.

De Koreanen spelen met het enorme contract in op de steeds aanzwellende behoefte om “contact te maken met de league en de spelers,” aldus Mark Tatum, bij de NBA verantwoordelijk voor de wereldwijde marketing partnerships.

Interessante twist aan de Samsung-deal is de insteek die de Koreanen kiezen. Het ligt in de bedoeling dat de elektronica-gigant ook spelers gaat assisteren in de communicaties met de fans. Daartoe is inmiddels al een individueel contract afgesloten met Lebron James, maar bijvoorbeeld ook met Jay-Z. De verwachting is dat meer NBA-spelers lucratieve persoonlijke deals met Samsung zullen sluiten.

Samsung wordt in ieder geval een onvermijdelijk beeldmerk bij de NBA. Toen de spelers en de staff van de Miami Heat op ‘Opening Night’ hun kampioensringen kregen uitgereikt en de kampioenbannier in de nok van de arena werd gehesen, was de ceremonie – zoals dat in Amerika heet – ‘presented by Samsung’.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.