CP3 by Basketball Totaal

Blog Emese Hof – U.S.A College Tour

Ook Emese Hof verbleef een week in Amerika om drie colleges die bezoeken, waar ze mogelijk volgend seizoen voor gaat spelen.

Hieronder leest u het verslag van Emese zelf:

Ik ben slecht in het selecteren van nuttige informatie, dus ik heb gewoon alles verteld!

En het is alweer over. Een kleine zeven dagen in Amerika en ze zijn voorbij gevlogen. Ik was nog nooit echt in Amerika geweest, spannend dus!

Donderdag gingen we er vandoor, eerste stop was Syracuse. Amsterdam-New York, New York-Syracuse. Het ging echter niet helemaal goed op JFK(NY): nadat we eerst het hele vliegveld over waren gerend omdat we dachten dat we onze vlucht zouden missen, werd onze vlucht gecancelled doordat er in Syracuse een sneeuwstorm was. Hierdoor misten we de wedstrijd SU-Boston College, die om zeven uur was. Dat was wel flink balen. Gelukkig konden we dezelfde avond nog een andere vlucht nemen. Toen we rond negen uur in Syracuse waren, had mijn vader ook nog eens geen bagage. Dat kon er ook nog wel bij.. We werden opgepikt op het vliegveld, om vervolgens door de sneeuw naar een restaurant te gaan om met de headcoach en oud CTO’er Isa(bella Slim) te eten. Beide waren blij, want ze hadden gewonnen. Daarna naar bed want er stond een drukke dag op ons te wachten. s’ Ochtends gingen we naar Funk’n Wafles, vervolgens naar de sporthal. WAUW. Dit was alleen de trainingsfaciliteit (Carmelo Anthony Center), ik had de ‘Dome’ (wedstrijd stadion) nog niet eens gezien. Het is een vrij nieuw complex, mannen en vrouwen basketbal delen de weights room, rehabilitation center met hydrotherapie, studyhall en soort van computerkamer die alles (en alle tv’s) in de hal besturen en waar de videoanalyses van de wedstrijden worden gemaakt. Daarnaast hebben beide teams een eigen lockerroom en videoroom. Een mooi lijstje dus, ik was overrompeld. Rondleiding over de campus, en door het gehele sportgebouw, geweldig om te zien hoe de sport leeft daar. Vervolgens gesprekje met de begeleider van school vanuit het basketball en rond gereden op south campus (te koud (-15) om te wandelen). Vervolgens gingen we weer eten, met de hele staff nu, en daarna terug naar de hal. Kletsen met de hoofdoach en wat beelden kijken, omdat ik de wedstrijd had gemist, en kijken hoe ik erin zou passen. Training kijken, en balletje schieten, eten en naar Cheesecake Factory met het hele team. Beetje rondgewandeld in de enorme mall, en terug naar ’t hotel. De volgende dag spullen pakken en training kijken, ontbijten en naar de mannenwedstrijd van Syracuse, tegen Pittsburgh. Enorme hal en een hele leuke sfeer! Vervolgens naar het vliegveld, op naar Miami. Dat was 1.

(op het vliegveld de wedstrijd CTO – Lekdetec.nl gevolgd met Keemotion, alleen moesten we net gaan boarden na het derde kwart, bij landing was de winst binnen!)

Na twee vluchten (en weer rennen op Charlotte Airport) kwamen we aan in Miami (-20 -> +20 graden). Dat is even wennen, dus legging onder m’n broek vandaan en slippertjes aan. Helaas, onze bagage kon onze snelheid op Charlotte niet aan dus we moesten het zonder doen. Wel een tandenborstel gekregen, lief. Langs het hotel, even enigszins opfrissen en genieten van het uitzicht vanaf het balkon naar het zogenaamde ‘coconut grove’, lekker buiten op het terras eten om negen uur s’ avonds (het contrast tussen een sneeuwengel maken s’ ochtends en s’ avonds buiten eten kon natuurlijk niet groter zijn). Vervolgens ons bedje in, want zo’n dag sloopt je een beetje. Volgende ochtend werden we rond acht uur opgehaald om te ontbijten bij het strand. Vervolgens video kijken, rondleiding door de hal en training kijken, brunch met het team, en rondcrossen op het golfkarretje over de hele campus. Het is enorm mooi en tropisch, net een vakantiepark maar dan met school. Toen richting het hotel, want onze bagage was er en we gingen onze ‘gameoutfit’ aandoen, opfrissen dus. Uur voor de wedstrijd in de hal, en mee met het team de kleedkamer in. Coach Meier staat bekend om haar motivational speeches, en ze stelde zeker niet teleur. Man, kippenvel! Helaas mocht het uiteindelijk niet baten, ze verloren met 1 punt, maar speelden een sterke wedstrijd. 10 minuten later stonden ze aan een groep van 50 kids een clinic te geven. Vervolgens weer eten en daarna bowlen met het team (het team zal ook wel denken, dit is al de tweede keer in een week i.v.m. het eerdere bezoek van Laura Cornelius…). Opgewekte groep meiden, daarna nog naar South beach geweest en wat vreemde figuren gezien en gekletst met de meiden die mee waren. Lichtjes gingen uit, op naar de volgende dag. Tas ingepakt, ontbijt op campus, meetings met de ‘director of academics‘, ‘deputy academics director’ en ook iemand die alles wist wat er moest gebeuren om binnen te komen waar ik de naam niet meer van weet. Heel veel namen met meerdere woorden in hun aanhef.  Afsluitend gesprek met coach Meier en wat typisch Amerikaanse foto’s gemaakt. Toen was het alweer tijd om naar het vliegveld te gaan.

Laatste stop: Nashville, Tennessee, bij Vanderbilt University. Ook hier werden we weer opgewacht op het vliegveld, en omdat we toch weer aan de late kant hadden geboard was m’n handbagage ook ingecheckt. Dus ik stond er vrolijk op m’n slippers, terwijl het er toch echt dik in de min was. Gelukkig, alle bagage kwam aan! Lekkerste steak ever op, team ontmoet, rondleiding door de sporthal en naar bed. Ontbijten in het hotel met de staff, vervolgens stonden er wat meetings op het schema: dean of admissions (big deal), fysieke trainster, academic counselor, director of athletics, de hele rimram. Hele aardige mensen allemaal, ook hier hadden we een golfkartour over de campus (heel mooi, het is een botanische tuin, omdat ze alle bomen uit Tennessee vertegenwoordigd hebben) en lunch natuurlijk! Omdat ik hier geen wedstrijd kon zien door de planning, ging ik beelden kijken met Ashley (assistent coach en post trainster) en daarna gekletst met coach Balcomb. Toen ging ik met het team naar een Mexicaans restaurant, en vervolgens ijs halen downtown. We eindigden in de lockerroom, waar ze een xbox hadden (Just Dance), ik heb me enorm vermaakt. Afscheid genomen, en bedje in, de volgende dag kwart over zeven ontbijt (waarbij zowaar de hele staff aanwezig was!) en toen op naar het vliegveld. Op naar huis!

Bizar om mee te maken, het is een totaal andere wereld; op ieder team zit flink wat staf, hebben practise boys die komen trainen, 24/7 access tot de sporthal en faciliteiten waar je u tegen zegt. Je wordt als een prinsesje behandeld en dat alleen maar omdat je een balletje door een netje kan gooien, het is me wat. Het was indrukwekkend en ik vond cheesecake uitkiezen al een lastige opgave. Dus laat staan kiezen tussen deze drie scholen. Het wordt pittig, maar ik ben ervan overtuigd dat ik bijna niet fout kan kiezen.

Dus USA wordt tof, maar eerst nog een zomertje met Nederland op je borst en dan zien we wel weer verder 🙂

Bron: NBB

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.